Mai 16

WoT: Update 1.5.1 geht in den Öffentlichen Test

Kommandanten!

Update 1.5.1 ist im Öffentlichen Test.

Direkt von der WoT Homepage.

Update 1.5 ist kaum mehr als zwei Wochen alt und schon steht Update 1.5.1 bereit für den Öffentlichen Test! Ihr habt die Gelegenheit, mittlere Panzer mit neu balancierten Gefechtswerten auszuprobieren, sowie ein neues Feature, die Sitzungsstatistik. Außerdem kehrt Charkow, ein längst vergessener Winterort, in die Zufallsgefechte zurück. Legen wir los!

 

INHALT

  • Neugewichtung der mittleren Panzer
  • Sitzungsstatistik
  • Neue Karte: Charkow

Neugewichtung der mittleren Panzer

Auf dem WG Fest letzten Dezember kündigten wir die kommende Neugewichtung von fünf legendäreren Fahrzeugen an. Eines davon, der Kranvagn, erhielt im Rahmen des Updates 1.5 seinen Anteil der kontinuierlichen Verbesserungen. Jetzt ist die Zeit gekommen, dass wir uns einigen mittleren Panzern der Stufe X widmen und ihre wichtigsten Kampfwerte anpassen, damit ihre Aufgaben im Gefecht klarer werden.

Wir haben diese neu balancierten Fahrzeuge bereits ausgiebig im Supertest erprobt, um zu verstehen, wie sie den Spielablauf beeinflussen werden. Jetzt sind wir bereit für den nächsten Schritt und werden die Anpassungen abschließen.

  • Der Leopard 1 geht gestärkt als Heckenschütze ins Rennen und kann Gegner effektiver auf große Entfernungen treffen.
  • Der STB-1 kann dank einer hydropneumatischen Aufhängung und seines Turms das Gelände ausnutzen.

Damit diese Änderungen konsistent sind, überarbeiteten wir im japanischen Zweig die Werte von STA-1 und Type 61, sowie von Leopard Prototyp A und Indienpanzer im deutschen Zweig. Doch vor allem änderten wir die Werte zweier Premium-Fahrzeuge, Pz 58 Mutz und STA-2.

Macht euch bereit, im Öffentlichen Test diese neu balancierten Fahrzeuge gründlich zu untersuchen und uns euer Feedback dazu zu geben!

Sitzungsstatistik

Mit diesem Update führen wir ein neues Merkmal ein, die Sitzungsstatistik.Mit dieser könnt ihr eure Gefechtsstatistiken des laufenden Tages ausführlich überwachen:

  • Allgemeine Statistik zu Einkommen/Ausgaben basierend auf den Ergebnissen der gespielten Gefechte.
  • Eure Leistung basierend auf den Ergebnissen der in der Sitzung (oder an diesem Tag) gespielten Gefechte.
  • Wie effektiv ihr mit verschiedenen Fahrzeugen der aktuellen Sitzung seid.
  • Der Einfluss der aktuellen Spielsitzung auf die Parameter für den Gesamtzeitraum (eure Spieldynamik).

Zu guter Letzt gibt euch die Sitzungsstatistik direkten Zugriff auf die Ruhmeshalle, in der ihr ausführlichere Statistiken einsehen könnt.

Auf die Sitzungsstatistik könnt ihr direkt in der Garage zugreifen, links neben der Schaltfläche des Benachrichtigungscenters. Die Sitzungsstatistik sammelt die Daten aller Zufallsgefechte mit Ausnahme der Großgefechte und wird einmal täglich automatisch zurückgesetzt. Zusätzlich könnt ihr die aktuelle Statistik selbst zurücksetzen.

HINWEIS: Die Sitzungsstatistik ist in allen Spielclients verfügbar. Ihr könnt beispielsweise auf der Arbeit spielen und zuhause mit derselben Statistik weiterspielen.

Außerdem haben wir im Zuge der Arbeit an der Sitzungsstatistik die Ruhmeshalle leicht überarbeitet und Folgendes hinzugefügt:

  • Werte für den gesamten Spielzeitraum
  • Tägliche Schwankungen der Werte für den Gesamtzeitraum

Weitere Informationen zu der Sitzungsstatistik erhaltet ihr in einem ausführlichen Artikel auf dem Portal – haltet also die Augen offen!

Neue Karte: Charkow

Erinnert ich euch noch an Charkow, ein Ort den es in World of Tanks vor Update 1.0 gab? Diese Karte ist Charkow nachempfunden, der zweitgrößten Stadt der Ukraine und einer der größten Städte der Sowjetunion während des Zweiten Weltkriegs.

Bisher hatten schwere Panzer auf dieser Karte einen Vorteil, während Spieler in schnellen und leicht gepanzerten Fahrzeugen sich etwas fehl am Platz fühlten. Viele von euch baten uns darum, diesen epischen Ort zurückzubringen. Daher kehrt er mit Update 1.5.1 zurück und erhält erhebliche Änderungen. Wir versuchten, die hohe historische Genauigkeit zu erhalten und den Spielfluss zu verbessern. Hier eine kurze Übersicht der wichtigsten Änderungen:

  • Die überarbeitete Karte ist deutlich größer – sie misst jetzt 1000×1000 Meter.
  • Wir verlegten die Basen und drehten die Karte um 45 Grad, damit Spieler mehr Platz für taktische Manöver haben und verschiedene Taktiken ausprobieren können.
  • Die rechte Seite der Karte ist der städtische Bereich, der mit größter historischer Genauigkeit nachgebildet wurde; der Zeitpunkt ist etwa Anfang 1943. An diesem Ort können die schweren Panzer herausfinden, wer der stärkste ist.
  • Die linke Seite ist ein offener Bereich mit Geländeunebenheiten und zahlreichen Deckungen. Hier werden sich leichte und mittlere Panzer wie zuhause fühlen und können ihre Gegner flankieren. Außerdem gibt es hier zwei Hügel, von denen aus die Jagdpanzer ihr Team unterstützen können, indem sie Durchbrüche in diese Richtung abwehren.
  • Die Stadt und der offene Bereich der Karte werden durch einen Panzerabwehrgraben getrennt; dieser fungiert zugleich als direkte Verbindung zwischen den Basen..

Kurzum, diese Winterkarte ist atmosphärischer, malerischer und komfortabler für Fahrzeuge verschiedener Klassen geworden. Jetzt können sie alle ihr Kampfpotential voll ausschöpfen und die Spieler erhalten mehr Freiraum für Manöver und Taktiken.

Willkommen in Charkow, Kommandanten!

Charkow Neu

Charkow Alt

So funktioniert der Öffentliche Test

Das erste Mal beim Test dabei? Lest unsere praktische Anleitung zu öffentlichen Tests.

Alle Spieler, die ihr Konto vor dem 07.05. um 22:59 Uhr (MEZ) erstellt haben, können am Test teilnehmen.

Rückmeldungen: Bitte postet eure allgemeinen Rückmeldungen über die Testversion und Fehlermeldungen in den entsprechenden Beiträgen in unseren Foren.

Test-Client

Für die Teilnahme am Öffentlichen Test müsst ihr das Wargaming.net Game Center nutzen:

  • Ladet das Wargaming.net Game Center über folgenden Link
  • WGC wird alle zusätzlichen Dateien herunterladen.
  • Zeit zum zocken

MEHR ÜBER DAS WARGAMING.NET GAME CENTER 


Änderungsübersicht (auf Englisch)

Main Changes:

1. Session Statistics

Added the Session Statistics functionality that give players the possibility to monitor their detailed battle statistics for the day.  It will be collected for all Random Battles, except for Grand Battles. Session statistics are automatically cleared once a day, and all your daily activities are reset. However, you can reset the current statistics yourself and start gathering it again. The data are saved on the server, so Session Statistics will be available in all players‘ game clients.

Session Statistics will be available right in the Garage, to the left of the Notification Center button.  Using the new functionality players can:

  • View general statistics on income/expenses based on the results of battles played
  • View their performance based on the results of battles played per session (or per day)
  • See how effective they are when playing on various vehicles for the current session
  • View the influence of the current gaming session on the value of the parameters for all time (your game dynamics)
  • Reset the current statistics and start gathering it again
  • Session Statistics gives players the direct access to the Hall of Fame to view more detailed daily statistics

Also, as part of the work on Session Statistics, we slightly reworked the Hall of Fame and added to it:

  • Parameter information for all time
  • Indicators of the impact of current daily statistics on the parameters for all time

2. Maps

With Update 1.5.1, Kharkov will come back and get significant changes:

  • Battle type: Standard Battle for Tier IV-X vehicles
  • Its size has increased to 1000×1000 meters
  • Changed the location of the bases and rotated the map 45 degrees to give players more space for tactical maneuvers and let them try different tactics
  • The urban area has undergone some changes. The western area of the city outskirts has been completely reworked to ensure more enjoyable gameplay for scouts, medium tanks, as well as TDs.
  • The map has been reworked in the HD-quality.

3. Changes to Technical Characteristics

Germany

Added the following vehicle for testing by Supertest players:

VK 75.01 (K)

Changes to the technical characteristics of the following vehicles:

  • Panzer 58 / Schwarzpanzer 58 / Panzer 58 FL / Panzer 58 Mutz
  • Changed the dispersion at 100 m from 0.36 to 0.34 m
  • Changed the view range from 380 m to 390 m
  • Increased the velocity of the Pzgr 39/48 shell by 15%
  • Increased the velocity of the Pzgr 40/48 shell by 18%
  • Increased the velocity of the Sprgr 48 shell by 15%
  • Changed the penetration value of the Sprgr 48 shell from 45 to 90 mm
  • Changed the damage value of the Pzgr 39/48 shell from 240 to 250
  • Changed the damage value of the Pzgr 40/48 shell from 240 to 250
  • Changed the damage value of the Sprgr 48 shell from 320 to 330
  • Changed the vehicle durability from 1,300  to 1,350 HP

Indien-Panzer

  • Decreased the dispersion during movement of the B-PS 102 suspension by 8%
  • Decreased the dispersion during movement of the Indien-Panzer suspension by 9%
  • Decreased dispersion on hull traverse of the B-PS 102 suspension by 8%
  • Decreased dispersion on hull traverse of the Indien-Panzer suspension by 9%
  • Changed the dispersion of the 9 cm Kanone gun for the Indien-Panzer turret from 0.34 to 0.32 m
  • Changed the aiming time of the 9 cm Kanone gun from 2.3 to 2.0 s 
  • Changed the penetration value of the Pzgr 39/48 shell for the 9 cm Kanone gun from 212 to 218 mm
  • Changed the penetration value of the Sprgr 48 shell for the 9 cm Kanone gun from 45 to 90 mm
  • Changed the damage value of the Pzgr 39/48 shell for the 9 cm Kanone gun from 240 to 250
  • Changed the damage value of the Pzgr 40/48 shell for the 9 cm Kanone gun from 240 to 250
  • Changed the damage value of the Sprgr 48 shell for the 9 cm Kanone gun from 320 to 330

Leopard 1

  • Replaced the shell from APDS-T M392 to DM13 (APCR to APCR). Damage: 420   Shell velocity: 1,480 m/s    Penetration value: 278 mm
  • Replaced the shell from HEP-T M393 to DM11 (HE to HE). Damage: 510   Shell velocity: 1,173 m/s    Penetration value: 105 mm
  • Replaced the shell from HEAT-T T384E4 to DM23 (HEAT to APCR). Damage: 420   Shell velocity: 1,613 m/s    Penetration value: 323 mm                           
  • Decreased the dispersion during movement by 28%
  • Decreased the dispersion on hull traverse by 28%
  • Changed the hull traverse speed from 54 to 48 deg/s
  • Changed the dispersion at 100 m from 0.3 to 0.29 m
  • Changed the dispersion on turret traverse by 12%
  • Changed the reload time from 8.7 to 9.3 s
  • Changed the aiming time from 1.9 to 1.7 s
  • Changed the turret traverse speed from 36 to 40 deg/s
  • Changed the top speed from 65 to 70 km/h
  • Changed the reverse speed from 23 to 20 km/h
  • Changed the vehicle durability from 1,950 HP to 1,850 HP

Leopard Prototyp A

  • Replaced the APDS-T M392 shell for the 10,5 cm L7A1 gun with DM13 (APCR to APCR). Damage: 420   Shell velocity: 1,380 m/s    Penetration value: 268 mm
  • Replaced the HEP-T M393 shell for the 10,5 cm L7A1 gun with DM11 (HE to HE). Damage: 510   Shell velocity: 1,173 m/s    Penetration value: 105 mm
  • Replaced the HEAT-T T384E4 shell for the 10,5 cm L7A1 gun with DM23 (HEAT to APCR). Damage: 420   Shell velocity: 1,613 m/s    Penetration value: 315 mm
  • Decreased the dispersion during movement of the Leopard Prototyp A1 suspension by 10%
  • Decreased the dispersion during movement of the Leopard Prototyp A2 suspension by 11%
  • Decreased the dispersion on hull traverse of the Leopard Prototyp A1 suspension by 10%
  • Decreased the dispersion on hull traverse of the Leopard Prototyp A2 suspension by 11%
  • Changed the hull traverse speed of the Leopard Prototyp A1 suspension from 38 to 36 deg/s
  • Changed the hull traverse speed of the Leopard Prototyp A2 suspension from 42 to 40 deg/s
  • Changed the dispersion of the 10,5 cm L7A1 gun for the Porsche Standardpanzer turret from 0.32 to 0.31 m
  • Changed the dispersion of the 10,5 cm L7A1 gun for the Leopard Prototyp A2 turret from 0.36 to 0.34 m
  • Decreased the dispersion on turret traverse of the 10,5 cm L7A1 gun for the Porsche Standardpanzer turret by 29%
  • Decreased the dispersion on turret traverse of the 10,5 cm L7A1 gun for the Leopard Prototyp A2 turret by 50%
  • Changed the reload time of the 10,5 cm L7A1 gun for the Porsche Standardpanzer turret from 10.3 to 10.6 s
  • Changed the reload time of the 10,5 cm L7A1 gun for the Leopard Prototyp A2 turret from 13 to 12 s
  • Changed the aiming time of the 10,5 cm L7A1 gun for the Porsche Standardpanzer turret from 2.1 to 1.9 s
  • Changed the aiming time of the 10,5 cm L7A1 gun for the  Leopard Prototyp A2 turret from 2.9 to 2.5 s
  • Changed the traverse speed of the Leopard Prototyp A2 turret from 36 to 33 deg/s
  • Changed the traverse speed of the Porsche Standardpanzer turret from 37 to 35 deg/s
  • Changed the penetration value of the Pzgr 39/48 shell for the 9 cm Kanone gun from 212 to 218 mm
  • Changed the penetration value of the Sprgr 48 shell for the 9 cm Kanone gun from 45 to 90 mm
  • Changed the damage value of the Pzgr 39/48 shell for the 9 cm Kanone gun from 240 to 250
  • Changed the damage value of the Pzgr 40/48 shell for the 9 cm Kanone gun from 240 to 250
  • Changed the damage value of the Sprgr 48 shell for the 9 cm Kanone gun from 320 to 330
  • Changed the reverse speed from 23 to 20 km/h
  • Changed the engine power of the MTU MB 838 CaM 500 engine from 830 to 770 h.p.

Japan

STA-1

  • Decreased the dispersion during movement of the STA-1 suspension by 11%
  • Decreased the dispersion during movement of the STA-3 suspension by 12%
  • Decreased the dispersion on hull traverse with of the STA-1 suspension by 11%
  • Decreased the dispersion on hull traverse with of the STA-3 suspension by 12%
  • Changed the dispersion of the 90 mm Gun Type 61 gun for the STA-3 turret from 0.36 to 0.38 m
  • Changed the reload time of the 90 mm Rifled Gun for the  STA-3 turret from 7.7 to 7.2 s
  • Changed the reload time of 90 mm Gun Type 61 for the STA-3 turret from 7.5 to 6.5 s
  • Changed the aiming time of 90 mm Gun Type 61 for the STA-3 turret from 2.3 to 2.2 s
  • Increased the velocity of the M318A1 shell for 90 mm Gun Type 61 by 18%
  • Changed the power of the Mitsubishi 12HM20WT engine from 570 to 650 h.p.

STA-2

  • Increased the velocity of the M318A1 shell by 34%
  • Increased the velocity of the M71 shell by 16%
  • Increased the velocity of the Type 70  shell by 16%
  • Changed the reverse speed from 20 to 23 km/h
  • Changed the engine power from 570 to 650 h.p.

Type 61

  • Decreased the dispersion during movement of the STA-4 suspension by 19%
  • Decreased the dispersion during movement of the Type 61 suspension by 29%
  • Decreased the dispersion on hull traverse with of the STA-4 suspension by 19%
  • Decreased the dispersion on hull traverse with of the Type 61 suspension by 29%
  • Changed the traverse speed of the STA-4 suspension from 44 to 46 deg/s
  • Changed the traverse speed of the Type 61 suspension from 48 to 50 deg/s
  • Changed the dispersion of the 105 mm Rifled Gun for the Type 61 turret from 0.36 to 0.38 m
  • Decreased the dispersion on turret traverse of the 105 mm Rifled Gun for the Type 61 turret by 21%
  • Changed the reload time of the 105 mm Rifled Gun for the Type 61 turret from 10 to 8.2 s
  • Changed the aiming time of the 105 mm Rifled Gun for the Type 61 turret from 2.3 to 2.1 s
  • Improved the armoring of the Type 61 turret and the hull
  • Replaced the L28A1 shell for the 105 mm Rifled Gun with M392XB (APCR to AP)
  • Increased the velocity of the M318A1 shell for 90 mm Gun Type 61 by 18%
  • Decreased the velocity of the Type 75 shell for the 105 mm Rifled Gun by 19%
  • Decreased the velocity of the M456 shell for the 105 mm Rifled Gun by 19%
  • Decreased the velocity of the M392XB shell for the 105 mm Rifled Gun by 20%
  • Changed the damage value of the Type 75 shell for the 105 mm Rifled Gun from 480 to 440
  • Changed the damage value of the M456 shell for the 105 mm Rifled Gun from 390 to 360
  • Changed the damage value of the M392XB shell for the 105 mm Rifled Gun from 390 to 360
  • Changed the top speed from 47.6 to 45 km/h
  • Changed the reverse speed from 20 to 23 km/h
  • Changed the power of the Mitsubishi 12HM20WT engine from 570 to 650 h.p.
  • Changed the power of the Mitsubishi 12HM21WT engine from 604 to 750 h.p.
  • Changed the vehicle durability with the STA-4 turret from 1,600 to 1,720 HP
  • Changed the vehicle durability with the Type 61 turret from 1,700 to 1,750 HP

STB-1

  • Added the the hydropneumatic suspension
  • Decreased the dispersion during movement by 44%
  • Decreased the dispersion on hull traverse by 44%
  • Changed the hull traverse speed from 52 to 55 deg/s
  • Changed the dispersion at 100 m from 0.36 to 0.37 m
  • Changed the reload time from 8 to 7.1 s
  • Changed the aiming time from 2.3 to 2.0 s
  • Changed the view range from 410 to 400 m
  • Changed the turret traverse speed from 42 to 46 deg/s
  • Improved the turret armoring
  • Replaced the L28A1 shell with M392XB (APCR to AP)
  • Decreased the velocity of the M392XB shell by 20%; changed the damage value from 390 to 360
  • Decreased the velocity of the M456 shell by 19%; changed the damage value from 390 to 360
  • Decreased the velocity of the Type 75 shell by 19%; changed the damage value from 480 to 440
  • Changed the gun elevation angle from +13 to +9 deg (+15 deg when the hydropneumatic suspension is active)
  • Changed the gun depression angle from -10 to -6 deg (-12 deg when the hydropneumatic suspension is active)
  • Changed the top speed from 53 to 50 km/h
  • Changed the reverse speed from 20 to 25 km/h
  • Changed the engine power from 750 to 950 h.p.
  • Changed the vehicle durability from 1,950 to 2,000 HP

Quelle: worldoftanks.eu



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Veröffentlicht16. Mai 2019 von Sunny in Kategorie "Allgemein", "News", "World of Tanks

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